Інтегрований урок
(природознавство)
Тема. Визначення відстані між містами за картою. (Інтегруються теми з природознавства «Робота з картою» і
математики «Множення на круглі числа»).
Мета: навчити учнів користуватися фізичною картою, визначати за нею відстані між
містами за допомогою масштабу, навчити множити усно та письмово на круглі
числа, закріпити вміння записувати та читати багатозначні числа, уміння
працювати з фізичною картою України; розвивати пам'ять, логічне мислення;
виховувати любов до Батьківщини, інтерес до навчання.
Обладнання: 1)фізична карта України; 2) карта півкуль; 3)атласи; 4) лінійки; 5) картки
з задачами для роботи в парах.
Хід уроку
I. Повідомлення теми уроку.
Слово вчителя: Сьогодні ми навчимося визначати відстань між містами за допомогою карти і
масштабу, відшукувати на карті різні міста, найвищі гори, закріпимо написання
багатозначних чисел і навчимося множити письмово й усно числа на круглі числа.
II. Актуалізація опорних
знань.
1. З математики.
—Що значить помножити на
число 10, 100?
—А як помножити на 20, на
200?
8 • 10, 8 • 100, 6 • 20, 15 • 20,
25 • ЗО.
2. З природознавства.
—Показати на карті
Карпатські гори;
—Кримські гори;
—місто Київ;
—місто Харків;
—Чорне море;
—Азовське море.
III. Математичний диктант.
1. Диктує вчитель дані з географічного атласу «Дивосвіт».
— Довжина кордонів України — 6500 км.
- В Україні 73000
річок, 20000 озер.
— Довжина України із
півночі на південь — 893 зі сходу на захід — 1316 км.
2. Продовжують диктувати
діти.
—Найвища гора в Кримських
горах.
—Найвища гора в
Карпатських горах.
— Ще які гори є в Кримських і Карпатських гора:
(6500, 73000, 20000, 893, 1316, 1545, 2061, 1234, 1818.)
(6500, 73000, 20000, 893, 1316, 1545, 2061, 1234, 1818.)
IV. Визначення відстані між містами.
1. Активізація знань.
а) Який масштаб на фізичній карті України?
б) Як
визначати відстань, якщо знаємо, що в 1см. 40 км?
—Харків-Полтава (40 • 3 =
120 км).
—Харків-Керч (40 • 13 =
520 км).
—Харків-Севастополь (40 •
16 = 640 км).
2. Визначення
відстані (записати в зошит з математики).
— Харків-Луганськ (40 • 7 = 280 км).
в) Скільки
затратимо часу, щоб доїхати до Луганська на автомобілі, який за годину
проїжджає 70км.
(280 : 70= 4 год).
(280 : 70= 4 год).
— Ширину Чорного моря?
(40 • 22 = 880
км).
г) Якщо
сісти на пароплав, який щогодини проході 24 км, то за скільки годин перетнемо
Азовське море?
(240
: 24 - 10 год).
3. Робота за картою Півкуль.
— Показати
Північний і Південний полюси. Знайти між ними відстань.
(Масштаб
діти визначають самостійно.) (900 • 20 = 18000 км).
— Від Києва до Північного полюса.
(Пояснити дітям: якщо в 1 см — 900 км, то віз
(Пояснити дітям: якщо в 1 см — 900 км, то віз
в 10
разів менше, тобто 1 мм *■ 90 км.) 90 • 49 = ? а) розв'язання проблемної
ситуації:
— Як нам розв'язати такий приклад? (Перестановка
множників.)
— Після
перестановки вийшло 49 • 90. Як це розв'язати?
б) пояснення вчителя:
49-90=4410(км)
в) за аналогією
знайти самостійно відстань між Києвом і Південним полюсом.
90 • 166 =
14940 (км)
166 • 90= 14940
4. Робота в парах.
— На партах картка
з задачею, в яку треба підставити величини, попрацювавши з фізичною картою
України.
Задача
Найвища гора Кримських
гір___ . її висота .
Найвища гора
Карпатських гір _____ .її
висота .
Яка гора вища і на скільки?
V. Підсумок уроку.
—Чому навчилися на уроці?
—Що найбільше сподобалося?
—Для чого вивчається
математика?
Немає коментарів:
Дописати коментар