неділя, 3 квітня 2016 р.

Звуки [в ], [в ], буква ,,ве”



                   ТЕМА: Звуки [в ],  [в ], буква ,,ве”
             
           МЕТА: Ознайомити учнів з артикуляцією звуків [в ], [в ].
         Закріплювати вміння впізнавати і розрізняти букви, вчити виконувати
          звуко- буквений аналіз слів, читати склади і склади з буквою ,,ве”.

          Обладнання: буквар, азбука, малюнки, фішки.
               
                                        Хід  уроку

Вчитель. Сьогодні до нас на урок прийшов казковий герой.
              Він веселий і незлобний,
              Цей хороший дивачок.
              З ним господар, хлопчик Робін
               І товариш  - П’ятачок.
              До прогулянок він ласий,
               Є на мед чутливий нюх.
               Зветься плюшів балясник,
               Цей ведмедик ...(Вінні-Пух).
І. Ознайомлення із звуком  [в]
-         У Вінні- Пуха сьогодні свято, у нього день народження. Він запросив до себе в гості лісових мешканців, у іменах яких ,,заховалися” нові звуки. А щоб дізнатися, що це за гості, потрібно відгадати загадки:            
1)     Що воно за дивна птиця?
 Світло денного боїться.
Дзьоб гачком, великі очі,
І не спиться їй щоночі.
Ху-ху-ху! – кричить-співа
Відгадали? Це ...(Сова).
       2) Ходить хмуро між дубами,
        Хижо клацає зубами.
        Весь, як є, - жорстока лють,
        Очі так її і лють.
         Зачаївся, ось примовк.
        Грізний звір цей, звісно...(Вовк).                                               
      3) Хижий звір у хащах спить,
      Як зареве, як закричить –
      Листя осипається з дерев!
      Хто ж це? Відгадали?..(Лев).
-         Який звук є спільним у всіх словах-відгадках? (Звук [в ]).

Вимовте цей звук. Який він за звучанням? Якою фішкою позначатимемо

цей звук у словах?
-         Давайте поділимо ці слова на склади і складемо звукові моделі цих
Слів. (для цього кожен учень на парті має фішки з позначенням голосних,
приголосних твердих і м’яких звуків. І варіант – учні складають схему
слова ,,сова”, а ІІ варіант - ,,вовк”).
-         Звірята принесли  в подарунок  Вінні-Пуху квіти. Давайте назвемо ці квіти.(Діти називають квіти, зображені на малюнку: волошка, півники, гвоздики, чорнобривці, первоцвіт, конвалія).
-         Квітка яка найбільше подобається Вінні-Пуху, заховалась у схемі.
Давайте дізнаємось, як вона називається.  [                         ] (волошка)
А ще кожен гість приніс з собою цікаві завдання.
   Завдання Вовка.
1.     Впіймати звук  в у вірші.
 Вовк ведмедя розбудив:
- Вже весна, гуляти йди!
Виліз велетень з барлогу,
Вовк втікає в ліс від нього.
2.     Вивчити чистомовку.
ВА-ва-ва- ми вчимо слова.
Ву-ву-ву- пісню знаємо нову.
Ви-ви-ви- котика злови.
Ве-ве-ве- корабель пливе.
Ві-ві-ві- зошити нові.
ІІ. Позначення звука  [в] буквою ,,ве”.
-         А левенятко принесло з собою нову букву. Звуки [в] ,  [в’] позначається

буквою ,,ве”. Розглянте уважно цю букву. На що вона схожа?

Поглянте: диво дивовижне,

Таке цікаве, бо живе,-

Зрослись на гілочці дві вишні,

Висять собі, як буква ,,ве”.

                              (В. Гринько)

       ІІІ. Читання складів з буквою ,,ве”.    

1.     Утворення прямих і обернених складів.
2.     Робота із складовою таблицею.
        ІV. Фізкультхвилинка.
               Раз, два – дерева!
               Три, чотири – вийшли звірі!
               П’ять, шість – пада лист!
               Сім, вісім – птахи в лісі!
               Дев’ять, десять – он сунички
               Підвили червоні личка!
        V. Робота з підручником
Мудра сова взяла з собою букварика і пропонує на його почитати.
1.     Розгляд сюжетних малюнків, складання речень:

Він садить дерево.  Вона поливає квіти.  Вони катаються на велоси-

педах.
2.     Читання складів
3.      Читання слів.
4.     Розгляд малюнків
     -    Що зображено на малюнку?
-         Як по-іншому можна назвати ниву?
-         Нива, поле, лан – це слова близькі за значенням.
-         Що росте на ниві?
-         Які машини працюють у полі?
-         Що робить комбайн?
-         А вантажна машина?
5.     Читання тексту вчителем
6.     Читання тексту учнями хором, по одному, ланцюжком.
7.      Продовження роботи за ілюстрацією.
     -   Кого ви бачите біля ниви?
-         Що має хлопчик?
-         Прочитайте про нього речення.
-         Яке слово ви сказали замість лінії?
-         Що має дівчинка у рожевому платті?
-         Прочитайте друге речення.
-         Як звати цю дівчину?
-         Чим грається інша дівчинка?
-         Прочитайте про неї наступне речення.
-         Як можна скласти останнє речення?
VІ. Робота у зошитах для друкування.
-         Вінні-Пух пригощав своїх друзів ягодами, назви яких теж містять
виучені звуки.
1. Вус зелений я зав’ю,                      2. Червоненька і смачненька,
    В гроно сонечко наллю,                     Дуже з вигляду гарненька,
     І діткам-малюкам                                І боки в неї пишні.
     Все до капельки віддам.                     Літом смачно їсти...
                            (виноград)                                               (вишні)

- Поки звірята пригощаються, ми з вами надрукуємо по піврядка великої  
   та малої літери ,,ве”, а потім перший склад слів-відгадок - ,,ви”.
      VІІ. Підсумок  уроку.

Немає коментарів:

Дописати коментар