неділя, 3 квітня 2016 р.

Додавання і віднімання в межах 10



Тема  уроку: Додавання і віднімання в межах 10.
Мета  уроку:  Удосконалювати навички розв’язування прикладів на додавання і віднімання в межах 10, розв’язування задач на збільшення, зменшення на кілька одиниць. Розвивати навички розпізнавати геометричні фігури. Розвивати увагу, творчі здібності. Виховувати бережливе ставлення до тварин.
Обладнання : казка «Червона Шапочка», малюнки до казки, предметні картинки, набір кольорових паличок (індивідуальний), запис дитячої пісні «Червона Шапочка».
                                Хід  уроку
І. Організація класу. Привітання гостям.
  Вчитель. Любі діти, до нас у клас
                  Завітали гості щирі.
                  Привітайте ж в добрий час
                  Гостей усмішкою й миром.
 Діти      Ми вам раді, люди добрі,
               І вітаєм щиро вас.
               І запрошуєм ласкаво
              На урок у перший клас.
ІІ.  Мотивація навчальної діяльності.
    Вступна бесіда вчителя.
-  Діти, чи любити ви слухати казки? Сьогоднішній урок математики незвичайний. Ми з вами вирушимо в казку. То ж уважно слухайте.
     Старенька бабуся у лісі жила. Гостинці для неї онучка несла хто дівчинку цю по дорозі зустрів? Якт казка ця зветься? Хто б відповів?
-         То хто, дітки,поведе нас до бабусі казковим лісом? Здогадались?
-         Червона Шапочка.
-         Заплющіть очі! Прислухайтесь!
(Здалеку лунає чарівна казкова мелодія. На дошку вивішуються малюнки до казки)
-         Діти, розплющіть очі. Де ми?
-         У казці.
-         З Червоною Шапочкою та мешканцями казкового лісу ми зустрінемось і разом з ними  виконаємо завдання сьогоднішнього уроку. Повторимо додавання та віднімання в межах  10, розв’язуватимемо задачі та інші завдання. При цьому слід виявляти старанність, кмітливість, бути організованими та уважними.
ІІІ.  Узагальнення та розвиток математичних знань.
-         Першим нас зустрічає на дорозі Горобчик. Він нещодавно навчився рахувати. Перевіримо його знання. Ось як він рахував! Послухайте.
-         1, 2, -, 4, 5, 6, -, 8, -, 10.
-         А як же Горобчику виконати завдання, коли він ще не ходить у перший клас? Допоможемо йому.
                                             Усний  рахунок
1.     Чітко називаючи числа, полічити від 1 до 10.
2.     Чітко називаючи числа, полічити в зворотному порядку.
3.     Порахувати від 4 до 8, від 9 до 6.
4.     Яке число має сусідів 5  і 7?
5.     Дати характеристику числа 8.
-         Покажемо Горобчику, як ми вміємо ще й красиво писати.
Конкурс»Цифри-красуні» Прописати цифри від 1 до 10 і в зворотному порядку.
                               Розв’язування задач.
-         За активну і старанну роботу Горобчик приготував вам подарунки цікаві вправи на розвиток уваги і спостережливості – задачі про птахів.(Розв’язання записати в зошитах)
1.     На березі біля криниці їли зернята 3 синиці,
Та ще 2 маленькі птиці. Скільки птиць біля криниці?
       3 + 2 = 5
               2.  Каже мати-квочка:
                    В мене 2 синочки і 4 дочки.
                    Скільки діточок у квочки?
                           2 + 4 = 6
   -  Залишимо Горобчика, нехай перепочине, а нам теж слід перепочити    
       (фізкультхвилинка).
-         Діти, Червона Шапочка несла, як ви вже знаєте, у кошику пиріжки для своєї бабусі.
3.     У кошику лежало 5 пиріжків з вишнями, а з яблуками на 1 пиріжок більше, ніж з вишнями. скільки пиріжків з яблуками у кошику?
Крім пиріжків, Червона Шапочка несла ще й квіти. Послухайте уважно віршик і за допомогою лічильних паличок порахуйте, скільки квітів взяла Червона Шапочка для своєї бабусі. Одна квітка – паличка.
4.           Я у лузі квіти рвала,
      Для бабусі ромашку зірвала,
      Мак червоний сюди ще додала,
      Три дзвіночки в букет ще поклала,
      Три троянди, що любить бабуся,
      Ще волошку та ніжну фіалку,
      Хай зрадіє бабуся Наталка.
   -  Порахуйте палички. Скільки?   ( 10 )
   -  Отже, скільки квітів у букеті Червоної Шапочки?
              Гра «Знайди сусідів чисел»
-         Нам треба швидше рухатись, тому що Червона Шапочка може запізнитись до бабусі. Але в казковому лісі ми зустріли веселого і доброго Вовка.(На дошці малюнок вовка). Він пообіцяв не їсти бабусю в тому разі,якщо ви виконаєте його завдання. (На дошці – малюнок будиночків з віконцями.)



 5



 3



 7



Задача з логічним навантаженням.  Розглянте уважно зображення і полічіть. Скільки:
      
-         Ну що ж, Червона Шапочка дібралась до своєї бабусі, а допомогли їй у цьому ви, діти, і ваша старанність, кмітливість, уважність та спостережливість.
     Тут і казочці кінець, а хто слухав – молодець. Вам казочка, а мені – бубликів в’язочка.
ІV.   Узагальнення знань учнів.
-         Які казкові персонажі завітали сьогодні до нас на урок?
-         Хто з героїв казки приготував для вас найскладніші завдання, найлегші?
(До класу заходить Червона Шапочка з кошиком у руках)
-         За успішне вивчення чисел першого десятка Червона Шапочка нагороджує всіх вас «золотими» медальками
(Червона Шапочка пригощає всіх учнів і присутніх медальками-солодощами. Лунає мелодія до казки «Червона Шапочка»)

Немає коментарів:

Дописати коментар